Kirkas tavoite ja huolella mietityt arvot ovat organisaation peili ja johtamisen työkalu. Ilman niitä työntekijät ja asiakkaat eivät tiedä, miksi yritys on olemassa ja millaisiin asioihin se maailmassa uskoo.
Kaikki yritykset tietävät, mitä ne tekevät. Suurin osa yrityksistä tietää, miten ne tekevät sen, mitä tekevät. Mutta hämmästyttävän harva yritys osaa vastata kysymykseen miksi. Miksi me olemme olemassa? Mitä tarkoitusta varten me teemme sitä mitä teemme? Tämä Simon Sinekin kuuluisa oivallus 15 vuoden takaa on täyttä totta yhä tänäkin päivänä.
Selkeä vastaus kysymykseen miksi on avain parempaan viestintään. Kun työntekijät ja tärkeimmät sidosryhmät tietävät, miksi yritys on olemassa, heidän on helpompi sitoutua, motivoitua, kiinnostua, tehdä yhteistyötä, ostaa ja myydä.
Miksi-kysymyksen ympärille rakentuvat myös yrityksen visio, missio ja arvot. Ne taas ovat johtamisen työkalu ja organisaatiokulttuurin peili. Ei ihan vähäpätöisiä asioita – eikä varsinkaan pelkkiä sanoja strategiapaperissa.
+358405005109
miia@savaspuro.fi